Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Telefonním budkám v Česku odzvonilo, stát už je nebude dotovat

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Jan Zýka, EuroZprávy.cz

Veřejné telefonní budky by měly v příštím roce skončit. Rada Českého telekomunikačního úřadu tento týden rozhodla, že je stát jako takzvanou univerzální službu přestane dotovat. Operátor O2 je v takovém případě neplánuje dál provozovat, nyní má 1150 budek. Vyplývá to z monitorovací zprávy ČTÚ.

"V případě neuložení povinnosti neplánujeme tyto telefonní budky nadále provozovat. Kromě snižujícího se počtu hovorů jsou dalším důvodem k rušení vysoké nároky na údržbu a boj s vandalismem. Výnosy z volání by tak ani zdaleka nepokryly náklady na údržbu a provoz. Proto budeme raději investovat do rozvoje služeb, které lidé skutečně využijí," řekla ČTK mluvčí O2 Lucie Jungmannová.

Už na konci minulého roku operátor O2 zrušil 2750 telefonních automatů, které provozoval komerčně mimo univerzální službu, tedy bez dotace státu. Přístroje i budky dodavatelská společnost postupně demontovala a zajistila jejich ekologickou likvidaci. Letos O2 provozuje budky už jen v obcích do 200 obyvatel. Jeden automat stát dotuje zhruba 9000 korunami ročně.

Nejvíce telefonních automatů provozovala O2 na přelomu století, kdy fungovalo přes 30.000 budek. Od té doby se jejich počet kvůli klesajícímu využití v souvislosti s nástupem mobilních technologií snižuje.

Témata:  Český telekomunikační úřad O2 telefony

Související

Aktuálně se děje

8:26

"Budeme čtyři." Michaela Ochotská oznámila radostnou novinu

Michaela Ochotská oznámila během prvního červnového dne radostnou novinku. Podruhé se totiž stane maminkou. Otcem dítěte bude její současný partner, který ji na konci loňského roku požádal o ruku. 

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Lidl po kritice odstranil slevu, která byla jen pro někoho

Obchodní řetězec Lidl se rozhodl s okamžitou platností zrušit speciální slevové akce, které byly dostupné pouze pro zákazníky s aplikací Lidl Plus, pokud si v ní nastavili určitou prodejnu jako svou „oblíbenou“. Krok přichází po vlně negativních reakcí ze strany spotřebitelů, kterým vadila složitost podmínek a netransparentnost slev.