reklama

"Vážení zákazníci, naším cílem u zobrazování řecké památky rozhodně nebylo kohokoliv urazit a za vzniklou situaci se velmi omlouváme. Výrobky v rámci tematické akce Řecký týden jsou prodávané na mnoha evropských trzích současně. Design obalů byl proto navržen mezinárodním týmem i pro Českou republiku," vysvětluje řetězec na svých stránkách i na svém facebooku vymazání křížů. 

Retuše křížů se dotkla série výrobků Eridanous prodávaných při akci Řecký týden v Lidlu. Upozornil na to zpravodajský web belgické televize RTL na základě upozornění rozhořčených zákazníků. Vymazání křesťanského symbolu se dotklo také některých českých politiků.

"Jednání Lídlu mi přijde neuvěřitelně pokrytecké. Pokud lákají zákazníka na řecký týden a používají pro tuto kampaň fotografie kostelů, ke kterým symbol kříže tisíce let patří, pak nechápu, proč takový symbol umazávají. 
Stydí se snad za to, že i náš stát má základy v křesťanství? Budou požadovat i po dalších výrobcích, aby důsledně z obalů byly odstraněny další symboly naši historie a kultury? Mrzí mě takový postup. Také respektuji, že islám má svoje symboly, nevidím důvod, proč takto popírat historii a skutečnost a vytvářet nepravdivý obraz reality," uvedl na svůj facebook ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL). 

A nejen to, vyzval také zákazníky, aby zvážili, zda budou svým nákupem v řetězci podporovat takového jednání Lidlu. Na twitteru ještě stihl sdílet fotomontáž ke stejné tématice.

Za "zhovadilost" krok Lidlu označil odcházející europoslanec Petr Mach za Svobodné ve svém příspěvku na twitteru. "To už ani není polit. korektnost, to je zhovadilost. Když se štítí kříže, měl Lidl dát na reklamu něco jiného, a ne falšovat fotku kostela," uvedl.

Bývalý hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek (ČSSD), který působil několik let v předsednictvu sociálních demokratů pro jednání řetězce také nemá pochopení. 

"Jestli jsme v Evropě takoví blbci,že v zájmu "korektnosti" mažeme kříže na kostelech a tím i naši evropskou historii,kulturu a civilizaci, tak se nemůžeme divit,že někdo jiný časem úplně nekorektně smázne nás či naše potomky," napsal na facebook Hašek.

Europoslanec za KDU-ČSL Tomáš Zdechovský nevěřil svým očím. "Tohle není Náboženská korektnost, ale totální blbost firmy Lidl," napsal na twitter. Rozhořčeně reagoval také jeho stranický kolega poslanec Jan Bartošek, který dokonce řetězci zaslal dopis. 

"Vyzývám Vás, jako čelní představitele společnosti Lidl, ke zřetelnému distancování se od praktik, jež Vaše společnost činí při popírání kulturních a náboženských symbolů společné Evropy. Takovýto akt je popíráním základních Evropských hodnot na nichž stojíme a které umožňují i Vaší společnosti podnikat a podporovat společnou Evropskou civilizaci. Nechtěl bych se dožít dne kdy by ať již z jakýchkoli důvodů budou selektivně vymazávány symboly či historie. Právě naopak z důvodu aby nebylo opomenuto na jakých základech Evropa stojí, jaké těžké období si prožila, zejména pak nacismus či komunismus si tyto symboly, památku obětí připomínáme. Věřím že vzhledem k deklarované společenské odpovědnosti Vaší společnosti dojde k distancování se od tohoto postupu ale i výraznému se přihlášení k základním hodnotám naši Evropské civilizace," stojí v dopise, jež místopředseda Poslanecké sněmovny poslal Lidlu. 

reklama