reklama

Sociální média se stala důležitým politickým nástrojem jak ugandské vládní strany, tak opozice, uvedli korespondenti BBC. Během prezidentské kampaně v roce 2016 byly veškeré sociální sítě zablokovány. Prezident Museveni to zdůvodnil tím, že bylo nutné "zabránit šíření lží".

Uganďané, kteří používají facebook, twitter, viber či WhatsApp, za to zaplatí 200 ugandských šilinků denně (zhruba jedna Kč). Bochník bílého chleba o váze 500 gramů přitom v Ugandě podle webu Numbeo.comstojí zhruba 3260 ugandských šilinků (přes 18 Kč).

Zákon vejde v platnost 1. července, ale zatím není jasné, jak bude vymáhán. Vláda se snaží zajistit, aby všechny sim karty byly řádně registrovány.

Z 41 milionů obyvatel této africké země vlastní mobilní telefon 23,6 milionu lidí a internet užívá 17 milionů Uganďanů.

reklama