Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kosmetické firmy čelí nařčení z rasismu. L'Oréal odstraní z obalů slova "bělící" či "světlý"

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Pixmac

Francouzský L'Oréal přestane na obalech svých pleťových přípravků uvádět výrazy odkazující na bílou barvu, jako je bělicí nebo světlý. V pátek to podle agentury Reuters uvedla jeho mluvčí. Největší výrobce kosmetiky na světě reaguje na sílící kritiku sociálních sítí a s krokem přichází den poté, co podobné oznámení učinila britsko-nizozemská společnost Unilever.

Unilever a L'Oréal jsou dva největší hráči na globálním trhu bělících krémů. Oblíbené jsou tyto přípravky v četných asijských, afrických a karibských zemích, kde se světlá barva kůže považuje za žádoucí.

L'Oréal vyrábí na příklad bělicí krém Garnier Skin Naturals White Complete Multi Action Fairness Cream. Unilever si v časech, kdy se pozornost celého světa soustředí na protesty proti rasové nesnášenlivosti, vysloužil kritiku především za svou značku Fair & Lovely (Světlé a půvabné).

Ještě o krok dál se rozhodla jít společnost Johnson & Johnson. Ta má kořeny ve Spojených státech, kde před měsícem vypukla vlna demonstrací po smrti černocha George Floyda, kterému bělošský policista při zatýkání klečel několik minut na krku, i když Floyd prosil o pomoc, protože nemohl dýchat. Firma se rozhodla, že své bělicí krémy značky Neutrogena a Clean & Clear určené pro asijský a blízkovýchodní trh přestane prodávat.

Témata:  rasismus Black lives matter L'Oréal Francie ženy

Související

Aktuálně se děje

17. ledna 2025 16:23

Takové kraviny. Ondřej Brzobohatý si stýská nad průběhem rozvodu

Ondřej Brzobohatý už by se asi rád zbavil dědictví po nevydařeném manželství s Taťánou Kuchařovou. Zatím ale platí, že kudy chodí, tam se ho na tuto záležitost ptají. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy