Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kosmetické firmy čelí nařčení z rasismu. L'Oréal odstraní z obalů slova "bělící" či "světlý"

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Pixmac

Francouzský L'Oréal přestane na obalech svých pleťových přípravků uvádět výrazy odkazující na bílou barvu, jako je bělicí nebo světlý. V pátek to podle agentury Reuters uvedla jeho mluvčí. Největší výrobce kosmetiky na světě reaguje na sílící kritiku sociálních sítí a s krokem přichází den poté, co podobné oznámení učinila britsko-nizozemská společnost Unilever.

Unilever a L'Oréal jsou dva největší hráči na globálním trhu bělících krémů. Oblíbené jsou tyto přípravky v četných asijských, afrických a karibských zemích, kde se světlá barva kůže považuje za žádoucí.

L'Oréal vyrábí na příklad bělicí krém Garnier Skin Naturals White Complete Multi Action Fairness Cream. Unilever si v časech, kdy se pozornost celého světa soustředí na protesty proti rasové nesnášenlivosti, vysloužil kritiku především za svou značku Fair & Lovely (Světlé a půvabné).

Ještě o krok dál se rozhodla jít společnost Johnson & Johnson. Ta má kořeny ve Spojených státech, kde před měsícem vypukla vlna demonstrací po smrti černocha George Floyda, kterému bělošský policista při zatýkání klečel několik minut na krku, i když Floyd prosil o pomoc, protože nemohl dýchat. Firma se rozhodla, že své bělicí krémy značky Neutrogena a Clean & Clear určené pro asijský a blízkovýchodní trh přestane prodávat.

Témata:  rasismus Black lives matter L'Oréal Francie ženy

Související

Aktuálně se děje

26. července 2025 9:48

Bruce Willis už nepotřebuje slova. Spekuluje se o zhoršení zdravotního stavu

Bruce Willis v březnu oslavil 70. narozeniny, ale žádného dárku ve formě zlepšení zdravotního stavu se nedočkal. Naopak, ze Spojených států amerických přicházejí zprávy o tom, že se mělo hollywoodskému herci přitížit. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy