Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Jíte hodně masa? Vědci varují před vážným rizikem

Mleté maso
Mleté maso
Foto: dTest.cz

Dublin – Naposledy se o negativních zdravotních dopadech konzumace červeného masa mluvilo v souvislosti se zvýšením rizika rakoviny. Server Science Alert ale nyní s odkazem na výzkum vědců z Glasgowské univerzity upozornili na další možné zdravotní riziko – stárnutí organismu.

Projekt, který proběhl pod vedením vědců z Glasgowské univerzity, ukázal, že konzumace červeného masa spolu s celkovými špatnými stravovacími návyky vede ke zvýšení koncentrace fosfátů v krvi, což má za následek stárnutí organismu.

Ve výsledku tak tělo v takovém případě stárne rychleji a je starší, než by naznačoval chronologický věk člověka.

Studie zkoumala lidi z různých oblastí v rámci NHS Greater Glasgow – od nejchudších až po nejméně chudé. Výsledky naznačují, že zrychlené bioogické stárnutí a vysoká koncentrace fosfátů u nejchudších mužů přímo souvisí s tím, jak často konzumují červené maso.

Vysoká koncentrace fosfátů může krom stárnutí způsobovat také zdravotní komplikace, jako je zhoršení fungování ledvin a jejich chronické onemocnění. Jak server dodává, v minulosti již byla vysoká koncentrace fosfátů spojena s vyšší úmrtností, předčasným stárnutím cév a onemocněním ledvin.

Témata:  vědci maso stravování

Aktuálně se děje

13. srpna 2026 21:03

Chantal Poullain promluvila o svém boji s rakovinou

Známá herečka Chantal Poullain se poprvé od loňského října objevila na větší společenské akci. Vůbec poprvé po náročné léčbě zavítala na premiéru filmu Chica Checa. Devětašedesátiletá umělkyně v uplynulém období již potřetí bojovala se zákeřnou rakovinou plic. Přítomným hostům na události s úsměvem potvrdila, že se aktuálně cítí dobře.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy