Reklamní kampaň vytvořili odborníci z Jigsaw, což je oddělení Google zkoumající hrozby pro otevřenou společnost, ve spolupráci s factcheckingovým projektem Demagog, vzdělávacím projektem Jeden svět na školách a v konzultaci se zástupci akademických kruhů a ověřovatelů faktů.

Kampaň má v Česku podobu šedesátisekundových videoreklam, které budou nasazeny na sociálních sítích. Zaměřují se na veřejnost starší 18 let a "očkovat" se snaží proti manipulativním technikám, které autoři využívají pro šíření škodlivých dezinformací namířených proti uprchlíkům z Ukrajiny. Reklamy vedou na webovou stránku nabízející další informace o manipulačních technikách. Kampaň běží v lokálních verzích také na Slovensku a v Polsku.

Metodu prebunkingu, která byla poprvé použita v 60. letech 20. století, rozvinuli a testovali výzkumníci z týmu Jigsaw společně s akademiky. Jejím cílem je budovat odolnost lidí vůči dezinformacím pomocí ukázek často používaných narativů a příkladů manipulačních technik a témat. Mezi ně patří například metoda obětního beránka, kdy je vina za negativní skutečnosti svalována na určitou znevýhodněnu skupinu, nebo metoda vyvolávání strachu.

Podle prvotních výzkumů vedených akademiky z institucí jako je Harvardova univerzita, MIT nebo Univerzita v Cambridge je tato metoda o něco účinnější než běžně využívaný factchecking spočívající v ověřování a vyvracení jednotlivých nepravdivých tvrzení.