Řím - Starbucks, největší kavárenský řetězec na světě, míří na důležitý italský trh. Svou první pobočku otevře příští rok v Miláně. Podle Evropské kávové organizace má Itálie sedmou největší spotřebu kávy na obyvatele v Evropě.
Milánskou kavárnu otevře italský podnikatel Antonio Percassi, který bude na základě licenční dohody kavárny vlastnit a provozovat.
Vstup na italský trh má pro americkou společnost symbolický význam. Nápad na vytvoření kavárenského řetězce totiž nynější generální ředitel Starbucks Howard Schultz pojal díky služební cestě, která jej v 80. letech minulého století zavedla právě do Milána a Verony s tamní prosperující kavárenskou kulturou.
Skupina od té doby vstoupila do desítek zemí, jakkoli v Evropě se jí tolik nedaří. Itálie bude pro Starbucks výzvou. Místní podniky jsou zvyklé na to, že Italové si dávají rychlé espresso během krátké zastávky cestou do práce. Koncept Starbucks je ale odlišný. Kavárny fungují jako místo, kam lidé přicházejí pracovat nebo se scházejí u kávy s přáteli.
Skupina Percassi vlastní síť prodejen kosmetiky Kiko Milano. Rovněž má franšízovou dohodu s americkou značkou spodního prádla Victoria's Secret.
Témata: Starbucks Coffee, Itálie, ekonomika
Související
18. července 2022 13:07
23. května 2022 16:12
12. listopadu 2019 13:57
30. března 2018 11:46
5. ledna 2018 19:35
1. července 2017 12:31