Domov

Ilustrační fotografie

Minimální mzda se zvýší na 12.200 korun, rozhodla vláda

Domov

Praha - Minimální mzda v Česku se od ledna zvýší o 1200 korun na 12.200 korun, tedy o 11 procent. Rozhodl o tom dnes kabinet. Na twitteru o tom informoval premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) i další ministři. Podle předsedy vlády tak nejnižší výdělek v příštím roce překročí 40,5 procenta průměrné mzdy ve státě.

Vepři

Domov

Do boje s africkým morem prasat se zapojí také vojáci

Praha - Do boje s africkým morem prasat se zapojí armádní veterináři, ode dneška budou působit ve veterinárním asanačním ústavu Mankovice. Zatím jsou nasazeni čtyři lidé, z toho dva veterinární lékaři, veterinární technik a řidič.

Peníze, CZK

Vláda zvýší minimální mzdu. Ministerstva se přou, o kolik

Domov

Praha - Vláda se chystá v pondělí rozhodnout o zvýšení minimální mzdy. Ministerstvo práce navrhuje růst o 1200 korun na 12.200 korun. Proti je resort zemědělství, podle něhož by se nejnižší výdělek měl zvednout o tisícikorunu. Odbory požadují 1500 korun, zaměstnavatelé by přidali 800 korun. Minimální mzda v ČR přes letošní navýšení na 11.000 korun (407 eur) patří v regionu střední a východní Evropy stále k těm nižším.

Aktuálně se děje

7. října 2026 4:00

Předpověď na příští týden. Experti na počasí nastínili, jak bude

Definitivně poslední dny babího léta jsou tady. Důkazem je i předpověď počasí na příští týden, která už s teplotami nad 20 stupňů nepočítá. Odpolední maxima ale stále mohou vystoupat až na 18 °C, vyplývá z výhledu Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ). 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy