reklama

Rozhodnutí Kauflandu se týká převážně nealkoholických nápojů, sýrů, pomazánek, masa, uzenin a mraženého zboží. "Sledujeme obsažené látky v produktech vlastních značek a zaměřujeme se na to, jakým způsobem je možné zredukovat sůl, cukr a tuk bez používání dalších náhradních látek," uvedla mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Lidl uvedl před měsícem novou značku uzenin bez konzervantů a barviv. Nestlé se loni zavázalo, že do roku 2020 sníží obsah cukru u výrobků prodávaných v Evropě o pět procent. 

Mezi roky 2012 a 2016 se snížil obsah cukru v 25 nejprodávanějších tuzemských ochucených minerálních vodách o 10,8 procenta, vyplývá z údajů Svazu minerálních vod.

Globus od letošního června v sortimentu vlastních značek nemá produkty dvojí kvality. "V uplynulých měsících jsme také přitvrdili dohled nad produkty dodavatelů privátních značek. Preventivně kontrolujeme produkty, zda splňují to, co je uvedeno na etiketách a na čem jsme se s dodavateli domluvili," uvedla mluvčí Pavla Hobíková.